Hoe schrijf ik een artist statement?
Startpunt bij je profilering is altijd je artist statement. Je benut het als je je portfolio indient voor open calls, presentatie platforms, musea, residenties, prijzen, etc.

Je kunstenaarspraktijk zakelijk op de rit krijgen
Speciaal voor recent afgestudeerde kunstenaars biedt Marion Beltman dynamische, interactieve en praktische workshops op maat aan. Verrijk je creatieve geest met een zakelijke aanpak!
Fondsenwerving & ledenwerving
Sponsors en nieuwe leden zoeken vereist een plan en vooral veel aandacht. Door praktijkervaringen en methodes te combineren, ontstaat een nieuwe, effectieve werkwijze.
Van onbetaald, naar betaald werk
Wil je af van werken tegen naamsvermelding? Hoe kom je dan tot betaald werk? Tijdens deze workshop bepalen we de strategie.

Hoe laat ik mijn bedrijf groeien?
Training voor gevorderde zzp'ers werkzaam in de culturele sector en creatieve industrie

Subsidies aanvragen
Tips en trucs uit de praktijk om daarmee je aanvraag te versterken en je verdienmodel verantwoord uit te breiden

Businessmodel of verdienmodel?
Een beter begrip van Businessmodellen en/of verdienmodellen zal de creatief of cultureel ondernemer helpen om adequater van dienst te zijn.

Persoonlijk meesterschap
Hoe neem je zelf het heft in handen en hoe zorg je dat jouw waarden ruim baan krijgen in je werk?

Teambuilding
Wat maakt een team tot een succesvol team.

Waar liggen jouw kansen?
Op basis van een analyse van je product of dienst en het doorlichten van de mogelijke markten, kan je zelf je kansen vaststellen voor de nabije toekomst.

Projectplannen of projectmanagement
Hoe zet je een project op? Wie is eindverantwoordelijk? Hoe kan er beter samengewerkt worden?

Het leukste ondernemersplan
Volg de workshop Business Canvas Model waarbij je een ondernemersplan ontwikkelt alsof je een canvas beschildert.
Maatwerk: In overleg met u en op basis van haar ruime ervaring bij bedrijfsopleidingen, ontwikkelt Marion Beltman specifieke trainingen voor individuen, voor teams en voor managers. Ik hoor graag waar nu het meest behoefte aan is.
“Ik wil je hartelijk danken voor alle nuttige informatie en de enorme energie boost die je mij hebt gegeven!”
“Nogmaals bedankt en ik kan niet anders zeggen je bent een bijzonder mens met een goede motiverende en onderbouwde overdracht van kennis.”
“We waren heel blij met jouw eerste versie. De vragen die je stelde, leidden tot goede gesprekken en een aanscherping van ons concept. En een herformulering van onze voorstelling.”
