Wil je graag een volgende stap maken als zzp’er of als freelancer? Wat ga je daarvoor doen, hoe en bij wie ga je te rade? Nieuwe of meer marketing? Andere opdrachtgevers? En hoe werf je die? Een nieuwe inhoud? Moet je wellicht meer (of minder) samenwerken met anderen? Hoe gebruik je beter de sociale media?

Training voor gevorderde zzp’ers (kunstenaars, makers, illustratoren, animatoren, fotografen, acteurs, dansers, musici, ontwerpers en designers) werkzaam in de creatieve industrie

Thema’s: ontwikkel je ondernemersvaardigheden nog verder, krijg focus, leg contact met onbekende klanten, werf gerichter en benut je netwerk optimaal. Marketing, social media en effectief samenwerken.

Resultaat
Je leert hoe je meer naamsbekendheid en vooral meer klanten krijgt, hoe je een goede database opzet en free publicity genereert.
Welke overige middelen je daarvoor in dient te zetten en welke overtuigingen je mogelijk in de weg zitten.
Zodat je efficiënter en commerciëler werkt, zonder je eigenheid te verliezen.
Dit alles met de voortdurende focus op de zakelijke professionalisering van je bedrijf

Verzorgd voor FNV KIEM
Tegenwoordig Kunstenbond

Reacties van deelnemers:
‘De afgelopen maand ben ik flink aan de slag gegaan met het huiswerk van de cursus. Ik wil je hartelijk danken voor alle nuttige informatie en de enorme energie boost die je mij hebt gegeven!’
‘Heel fijn, die intensieve cursus, je wordt toch weer even met de neus op feiten gedrukt en je komt op nieuwe ideeën.’
‘Bedankt voor de training! Ik besef weer hoe belangrijk het is je focus steeds opnieuw te benoemen en te scherpen.’

Terugkijkend noemde een andere groep deelnemers het een professionele, rijk gevulde, inspirerende en
leerzame dag. Ze waardeerden het pittige tempo, de persoonlijke aandacht en de afwisseling.
Voor sommigen was het voornaamste doel van de dag hernieuwd enthousiasme en (weer) positief gestemd met hun bedrijf aan de slag gaan. Dat doel is gehaald met, zoals een van de deelnemers schreef: ‘Genoeg voer om mijn bedrijf te verbeteren en aan te vullen.’ Ik ben superbenieuwd naar de ontwikkelingen die hieruit voortkomen. En als een acteur èn presentatietrainer schrijft: ‘Marion stemt af, levert, ziet alles, weet alles, luistert en weet haar verhaal goed te presenteren’, doet me dat enorm goed!