workshop Betaald werkAls creatief word je vaak gevraagd om tegen naamsvermelding te werken. Daar gaan we gedurende deze workshop een strategie op ontwikkelen, want dat is natuurlijk verleden tijd.

Daarnaast kan het voor je eigen ontplooiing nuttig zijn of voldoening geven om vrijwilligerswerk te doen of stage te lopen. De redenen zouden kunnen zijn: Je blijft actief, zowel professioneel als sociaal, je doet werkervaring op en het kan een manier zijn om een carrièreswitch mee vorm te geven.
In de omgeving van je onbetaalde werk bouw je je netwerk op en krijg je de kans om je competenties te testen.
Het begeleiden van vrijwilligers of bestuurswerk kan eveneens een invalshoek zijn om een (nieuwe) loopbaan vorm te geven.

De workshop start bij het onderzoeken van de zaken die te maken hebben met vrijwilligerswerk en neemt de deelnemers vervolgens mee naar de relevante aspecten van bestuurswerk.

Onderdelen:
• Hoe ga je om met de taken verdelen
• Hoe krijg je jongeren erbij?
• Hoe maak je het laagdrempelig – toegankelijker?
• Hoe verdeel je de last?
• Hoe formeel is zo’n bestuur?
• Hoe kader je het werk?
• Mag je elkaar nog op zaken wijzen?
• Scheiden taken – bevoegdheden.
• Handreikingen in de Code cultural governance
• Tips met betrekking tot de Code Fair Practice
• Wat neem je over van de codes en wat is alleen voorbehouden aan grote instellingen
De workshop sluit af met de vraag: ‘hoe maak je de daadwerkelijk de sprong naar betaald werk of betaalde opdrachten?’

Resultaat
In deze workshop bekijken we welke onuitgesproken behoeftes er zijn en welke onbekende potentiële klanten je kan opsporen.
Uiteraard kunnen ervaringen van de deelnemers aanvullende input vormen voor deze training.

Geschikt voor: kunstenaars, makers, illustratoren, animatoren, fotografen, acteurs, dansers, musici, (game-)ontwerpers en designers, componisten, consulenten en coördinatoren amateurkunst, cultuuraanjagers, cultuurscouts, cultuurcoaches, cultuurmakelaars, cultuurintendanten, kwartiermakers