Startpunt bij je profilering is altijd je artist statement.
Je benut het als je je portfolio indient voor open calls, presentatie platforms, musea, residenties, prijzen, etc.
Je benut het als je je portfolio indient voor open calls, presentatie platforms, musea, residenties, prijzen, etc.
Wanneer je pitcht voor een opdrachtgever of als je meedingt naar een concours of een plek in het festivalprogramma.
Het artist statement is bedoeld om je oeuvre uit te leggen, te onderbouwen, de rode draad aan te geven en/of in een context te plaatsen. Zowel vanuit een visie op de wereld als je missie Eventueel in relatie tot de kunstgeschiedenis, de kunstwereld en de huidige tijd. Je toont daarmee dat je meer te bieden hebt dan je opleiding aan een bepaald instituut, je geboortedatum, je woonplaats en je technieken.
Het Artist statement taat online en kan zo altijd benut worden door opdrachtgevers, een internationaal publiek, curatoren, programmeurs, journalisten e.d. En omdat je niet altijd naast je publiek staat om alles aan hen uit te leggen, kan je het maar beter regisseren & er invloed op hebben.
Omdat deze workshop de basis vormt van je zakelijke en artistieke activiteiten, is ze vaak het onderdeel van andere workshops op mijn site en al in veel verschillende groepen verzorgd.
Denk aan Talenthub Jump!, Academie Minerva, AKI ArtEZ Academie voor Art & Design en vele andere kunstgerelateerde instellingen.
