Inhoud

Weet je eigenlijk wie je klanten zijn en wat je bestaansbasis is? Hoe werf en behoud jij dan je klanten? Focus is heel belangrijk. Specifiek zijn in wat je wilt, wat je product/dienst is en wat je doelgroep of markt is.

Als je dat niet helder hebt voor jezelf, kan het ook niet helder zijn voor je potentiële klanten. Veel creatieven vinden het eng om te kiezen, bang om omzet mis te lopen. Niets is echter minder waar. Als jij durft te kiezen, durft te focussen, wordt je boodschap helder en ben je beter vindbaar voor je klanten. Want ook jij hebt klanten!

Als je iets wilt verkopen, moet je wel weten wat dat is. En hoe verkoop je dat dan? Dat is de kracht van zelfmarketing!

Resultaat
Aan het eind van de dag heb je voldoende aanknopingspunten om nieuwe strategieën in te zetten en nieuwe producten te ontwikkelen en/of klanten te benaderen. Hoe gaan we dat bereiken?

  • Marketing in de 21e eeuw en wat dat voor jou betekent.
  • Wat kan je je klanten nog meer bieden?
  • We kijken naar je product en/of dienst.
  • Waar je voor staat als bedrijf.
  • Wie is je doelgroep exact?
  • Online (o.a. website) en offline (o.a. persbericht, nieuwsbrief, newsflash of blog).
  • En we gaan kort in op sociale media.
  • Bovenstaande inhoud krijgt vorm door mijn ervaring als docent Marketingmanagement bij het NCOI.

Mocht je onverhoopt niet deel kunnen nemen, dan kan een collega kosteloos je plaats benutten. Bij annulering binnen 48 uur voor aanvang van de workshop worden 50% annuleringskosten in rekening gebracht.

 

 

 

Geschikt voor: ensembles, koren, orkesten, theatergroepen, dansers, choreografen en andere culturele initiatieven
Ook voor: kunstenaars, makers, illustratoren, animatoren, fotografen, acteurs, dansers, musici, ontwerpers en designers

Verzorgd voor o.a. Centrum Beeldende Kunst Utrecht, FNV KIEM, de creatieve klanten van Merwede Administratie Utrecht, Rhedense Instelling voor Kunst en Cultuur (RiQQ), Wijk in Bedrijf Utrecht en de deelnemers aan trajecten van de Dienst Werk en Inkomen Amsterdam (DWI).

‘Bedankt voor de fijne dag, ik ben de map nu aan het doorbladeren om mijn actiepunten aan te gaan pakken.’
‘Dank je wel voor de inspirerende dag en je extra inzet!’
‘Veel aan je workshop gehad.’